Elektromotory 2800ot./min.-1
Počet pólů: 2
(synchronní otáčky – 3000ot./min.)
Elektromotory 1400ot./min.-1
Počet pólů: 4
(synchronní otáčky – 1500ot./min.)
Elektromotory 900ot./min.-1
Počet pólů: 6
(synchronní otáčky – 1000ot./min.)
Elektromotory 700ot./min.-1
Počet pólů: 8
(synchronní otáčky – 750ot./min.)
1AL | 2AL | 3AL | |
---|---|---|---|
Výkon | 0,75 ~ 22 kW | ||
Otáčky | 3000, 1500, 1000 ot./ min -1 | ||
Osová výška | 56 - 180 | ||
Napětí | 230/400 Volt, 400/690 Volt, 500 Volt | ||
Frekvence | 50 / 60 Hz | ||
Třída ochrany | IP55 | ||
Výkonová třída | IE1 | IE2 | IE3 |
Izolační třída | F/B | ||
Barva | RAL 7030 (stonegray) | ||
Připevnění | IM B3, IM B35, IM B5, IM B14, IM B34 | ||
Druhy chlazení |
Vlastní chlazení, IC 411 Přídavné vzduchové chlazení, IC 416 |
||
Teploty | standard -20 °C up to +40 °C | ||
Maximální n.v. | 1000 m n. m. | ||
Pouzdro |
do BG 132 hliník od BG 160 litina |
||
Směr otáček | pravé / levé | ||
Konfigurace |
- vhodné pro frekvenční měniče - Provedení podle EN 60034 (IEC 60072) - PTC od velikosti rámu 160 standard - Možné přídavní chlazení nahoře, vpravo nebo vlevo - nohy motoru jsou demontovatelné |
Třífázové indukční elektromotory AL
Tyto třífázové motory sestávají ze statoru a rotoru, mezi nimiž neexistuje žádné elektrické spojení. Tyto statory a rotory jsou konstruovány s použitím vysoce magnetických materiálů jádra, aby se snížila hystereze a ztráty vířivých proudů. Rám statoru může být konstruován z litiny, hliníku nebo válcované oceli. Rám statoru poskytuje potřebnou mechanickou ochranu a podporu pro laminátové jádro statoru, vinutí a jiná zařízení na ventilaci. Stator je navinutý třífázovými vinutími, které jsou navzájem překryty při 120 stupňovém fázovém posunu umístěném do štěrbinových lamel. Šest konců tří vinutí je vyvedených a připojených na svorkovnici, takže tyto vinutí jsou excitované třífázovým hlavním napájením.
Rotor elektromotoru AL
Rotor třífázového střídavého indukčního motoru je odlišný pro indukční motory s kluzným kroužkem a elektromotory s rotorovou klecí. Rotor typu kluzného kroužku sestává z těžkých hliníkových nebo měděných tyčí, které jsou na obou koncích válcového rotoru zkratovány. Hřídel asynchronního motoru je na každém konci nesen na dvou ložiskách, aby se zajistilo volné otáčení ve statoru a snížení tření. Sestává z vrstev ocelových lamel rovnoměrně rozmístěných štěrbin, které jsou vyraženy kolem jeho obvodu, do kterého jsou umístěny neizolované těžké hliníkové nebo měděné tyče.
Rotor typu kluzného kroužku se skládá z třífázových vinutí, které jsou na jednom konci vnitřně označené a ostatní konce jsou přiváděny ven a spojené s kluznými kroužky namontovanými na hřídeli rotoru. A k vytvoření vysokého startovacího momentu jsou tyto vinutí spojené s reostat pomocí uhlíkových kartáčků. Tyto externí odpory nebo reostat se používají pouze v počátečním období. Jakmile motor dosáhne normální rychlost, kartáče jsou zkratovány a rotor vinutí funguje jako rotor klece.