Šnekové elektropřevodovky

Zobrazuji všech 9 výsledků

Šneková převodovka , šnekový pohon

Šneková převodovka (nebo šnekový pohon) je specifická kompozice ozubeného kola, ve které šroub (šnek) zabírá s ozubeným kolem podobný čelnímu kolu. Nastavení umožňuje uživateli určit rychlost otáčení a také umožňuje přenášet vyšší točivý moment. Tento mechanismus lze nalézt v zařízeních doma i v těžkých strojích; nejjednodušší forma evidentní v ladícím mechanismu akustické kytary.

Existují tři různé typy šnekových převodů:

  • Non-throated – jde o rovnou šnek bez drážky obrobené po obvodu. Jediný pohybový bod je to, co se dostává do kontaktu se zuby, což znamená, že tento konkrétní typ šnekového převodu je subjektivní vůči vysokému opotřebení jednotkového zatížení.
  • Jednorožec – konkávní šroubovité zuby jsou ovinuty kolem šnekové šňůry pro styk s čarou, což znamená vyšší jednotkové zatížení s menším nadměrným opotřebením.
  • Dvojité hrdlo – obvykle nazývané kužel přesýpacích hodin, tento typ má konkávní zuby na šnekové šroubu i na samotném převodovém stupni. Zvýšení kontaktní plochy takovýmto způsobem umožňuje zvýšení jednotkového zatížení při nižším opotřebení.

Aplikace šnekových převodovek

Ladící nástroje – většina kytar, basů, bendžo a dalších strunných nástrojů používá šnekové zařízení na jejich ladění. Hlavním důvodem je redukce síly ozubeného kola spojená se schopností blokování, která udržuje požadovanou těsnost řetězu na místě. Tento typ šnekové převodovky se od většiny liší, protože se dá ladit nahoře i dole, dokud většinu šnekových převodů lze otáčet pouze jedním směrem.
Výtahy – šnekové převody se často nacházejí v strojích běžných výtahů kvůli jejich kompaktní velikosti a nevratným vlastnostem. Vzhledem k tomu, že převod / náklad nemůže přenášet pohyb zpět přes šnek / kladkostroj, může tento typ převodu působit jako sekundární brzdový systém. To znamená, že zatížení nemůže klesnout a rychlost zatížení je snadno regulovatelná.
Diferenciály Torsen – Velké nákladní vozidla nebo terénní vozidla, jako například Hummer, často potřebují dodávat různé kola v závislosti na tom, jaký výkon vozidlo provádí. Například kola se musí otáčet při různých rychlostech, přičemž se otáčejí jejich rohy, protože vnitřní kola se pohybují kratší. Diferenciál vozidla Torsen zvládne tento pohyb kombinací šnekových převodů, které oddělují výkon každého jednotlivého kola.
Vrata a dopravníkové pásy – Typické šnekové pohony se mohou otáčet pouze v jednom směru, což znamená, že dopravní pásy a bezpečnostní brány se zablokují, když se nepoužívají, a nebudou běžet dozadu. Automatické bezpečnostní brány často přijímají dva šnekové pohony, jeden na otevření a druhý na zavření. To znamená, že brána může být zablokována v každém směru a nemůže být nijak narušena.